Kasino-uutiset

Japanilaisten matkapuhelinpelien myynti rikkoo aikaisemmat ennätykset

Eija Virtanen 5 marraskuu 2014 - 11:13:59
Japanilaisten matkapuhelinpelien myynti rikkoo aikaisemmat ennätykset

Mainos- ja markkinointitoimisto CyberZ:in (joka on myös CyberAgent Groupin tytäryhtiö) julkaiseman raportin mukaan japanilaisten matkapuhelinpelien myynti saavutti ennätyskorkeuden vuonna 2013. Verrattuna edellisen vuoden 2012 $5.4 miljardin myyntiin, saavutettiin nyt 178 %:n kasvu. Voisiko olla niin, että markkina tarjoaa huomattavaa kasvua tulevaisuudessa?

Älypuhelinpeleillä on noin 50 %:n osuus Japanin markkinoista

Vuonna 2013 Japanin älypuhelinpelimarkkina ylsi yli 5.4 miljardin dollarin myyntiin markkinointitoimisto CyberZ:n mukaan. Toimisto myös arvioi, että matkapuhelinpelimarkkina on nyt noin 50 % koko japanilaisten pelimarkkinasta, jonka odotetaan edelleen kasvavan lähitulevaisuudessa. CyberZ arvioi myös, että Japanin älypuhelinpelisektorilla tehdään yli 8 miljardin dollarin myynti vuonna 2016. Niinpä kysymmekin: eikö pelioperaattorien pitäisi sijoittaa nousevan auringon maahan, joka on lupauksia täynnä?

"On ilmeistä, että japanilaisten mobiiliälypuhelinpelien markkina, joka on jo maailman nopeimmin kasvava, tulee jatkamaan kasvuaan lähitulevaisuudessa ja todennäköisesti vetämään puoleensa useita ulkolaisia yrityksiä".

Myynnin 178 %:n lisäyksellä verrattuna vuoteen 2012, jolloin saavutettiin vain 3,9 miljardin dollarin myynti, vuosi 2013 paljasti sen valtavan potentiaalin, joka Japanin älypuhelinpelisektorilla on. Luvut pitävät sisällään pelisovellukset, jotka ovat eniten lumonneet käyttäjiä ja edustavat kahta kolmasosaa voitoista ja pelit, joita voi pelata puhelimen selaimella. CyberZ:n mukaan on ilmeistä, että Japanin matkapuhelinpelien markkina, joka on jo nyt maailman nopeimmin kasvava, jatkaa kasvuaan lähitulevaisuudessa ja vetää puoleensa useita ulkolaisia sijoittajia.

Kasinopelien näkymä Japanissa?

Pelien suosiosta huolimatta Japanissa kasinotyyppinen viihdeteollisuus on huonosti edustettuna, mitä tulee digitaalisten tuotteiden ostamiseen. Japanissa on myös tiettyä pelaamisen vastustamisideologiaa. Tällä hetkellä Japanissa ei ole yhtään perinteistä kasinoa, vaikkakin tilanteen odotetaan korjautuvan sen johdosta, että pelaaminen on varteenotettava Tokiossa vuonna 2020 pidettävien kesäolympialaisten rahoitustapa. On jopa mahdollista, että Japanin hallitus laillistaa kasinopelaamisen, jolloin huomattava määrä pelaamispaikkoja tullaan rakentamaan tätä globaalia tapahtumaa varten. Digitaalisten matkapuhelinpelien suosiosta johtuen on todennäköistä, että nettipelaamisen vapauttaminen Japanissa on valtion kirstunvartijoille jopa vielä tuottoisampaa. Kuitenkin tämä kaikki on spekulaatiota tällä hetkellä ja Japanin tulevista kehityssuunnista tässä suhteessa vallitsee yleinen epätietoisuus.

Piditkö lukemastasi?
Jaa siis sisältö eteenpäin!